Adobe dramblys suvalgė Magento dramblį. Kas mums iš to?

Paulius Nagys - Adeo Web Co-Founder

Paulius, Co-founder

Per ilgus metus „Magento“ jau tapo vienu iš e. komercijos sinonimų, tačiau šiandien jis rengiasi ryškesniu rūbu ir tampa „Adobe Commerce“. Dar 2018 m. „Adobe“ atseikėjo daugiau nei pusantro milijardo dolerių ir įsigijo šią platformą tam, kad pilnai integruotų ją į savo ekosistemą, šalia visos paletės verslo skaitmenizacijos įrankių

Nors mums, su Magento dirbantiems jau nuo 2010 m., tokios naujienos ypač aktualios, šis įsigijimas simbolizuoja ir gerokai daugiau nei tik vienos platformos savininkų ar pavadinimo pasikeitimą. Kartu tai ir dar vienas įrodymas, kad ateina naujas amžius – ekosistemų amžius.

Tai kas keičiasi iš tikrųjų?

Šioje situacijoje pokyčių „po kapotu“ yra gerokai daugiau nei gali pasirodyti. Pirmiausia reikia suprasti, kad e. komercija nėra tik vienas karkasas, ant kurio pastatyta e. parduotuvė. Gerai sistemai reikia ir produktų valdymo, ir analitikos, ir pristatymų valdymo, ir rinkodaros sprendimų, ir krūvos kitų įrankių.

Perkelinėjant visuos šiuos procesus į debesis vis dažniau girdimas prašmatnus terminas „digital transformation“. Nors jis naudojamas lengva ranka, tikroji transformacija įvyksta tada, kai pakeičiamas visas procesas. Nors ir ankstesnysis „Magento“ tėtis buvo toli gražu ne vargšas (eBay), naujasis tėtis (Adobe) turi gerokai daugiau kontaktų ir, svarbiausia, įtakingų šeimos narių: Adobe experience manager, Adobe Experience Cloud, Marketo engage, Adobe Analytics ir t.t.

Kuriant programinę įrangą (ar, iš esmės, bet kokį kitą verslą) tvirtas užnugaris visiškai tranformuoja žaidimo taisykles. O tokio dydžio užnugarių, kaip „Adobe“, pasaulyje yra vos keletas. Kai tampi tokių, praktiškai neribotų, resursų dalimi, anksčiau matytos problemos tampa gerokai lengviau išsprendžiamomis. Niuansų, žinoma, kiekvienoje rinkoje yra daug, bet kylančius iššūkius įveikti turint laisvą milijardą kur kas lengviau.

Remiantis Gartner Research magic quadrant, pasaulyje yra nusistovėję keturi lyderiai, kurie užtikrina pilnavertišką  skaitmenizaciją (digital commerce): SAP, Adobe, Oracle ir SalesForce.

Žiūrint iš šiek tiek toliau, „Adobe“ ir „Magento“ susijungimas yra tik dar vienas įrodymas, kad ateities laimėtojas bus tas, kuris pasiūlys ne vieną sprendinį, o visą ekosistemą.

Laimėtojas – ekosistema, o ne atskiri sprendimai

Žiūrint iš šiek tiek toliau, „Adobe“ ir „Magento“ susijungimas yra tik dar vienas įrodymas, kad ateities laimėtojas bus tas, kuris pasiūlys ne vieną sprendinį, o visą ekosistemą. iPhone pakeisti gal ir lengva, bet sunku pabėgti iš Apple ekosistemos. Panašiai veikia ir kiti gigantai – Microsoft ar Google – kur pasirinkęs vieną paslaugą ar produktą, esi įtraukiamas į didelę mašiną. Pereiname į amžių, kur vyksta nebe atskirų produktų karai, o jų sistemų.

Tos pačios žaidimo taisyklės galioja ir ne tik atskiriems vartotojams. Jei esi didžiulė organizacija ar planuoji tokia būti, gerai supranti, koks vargas yra sukurti pilnavertį integruotą IT sprendimą nuo nulio. Tuomet problemai spręsti ieškai to tiekėjo, kuriuo būsi užtikrintas.

Be to, nemažą rolę žaidžia ir klaidos kaina. Ne vienas tyrimas sako, kad tarp pagrindinių priežasčių, kodėl atleidžiami didelių kompanijų vadovai, vyrauja priimti blogi IT sprendimai. Niekas nenori rizikuoti savo galva, todėl renkamiesi sprendimai, leidžiantys užtikrinti aukščiausią įmanomą garantiją. Žaidžiant aukščiausioje lygoje biudžetas nėra pirminis prioritetas, todėl dairomasi į patikrintus sprendimus, su kuriuo dirba Fortune 500 įmonės, o ne neaiškius tipus Rytų Europoje:)

O koks skirtumas mums, bendruomenei?

Verta nepamiršti ir to, kad su dideliais įsigijimais technologijų gigantai dažnai perka ne tik pačius produktus, bet kartu jie tampa ir bendruomenės dalimi. Platformos, kaip kokie bičių aviliai, negali sėkmingai gyvuoti be jas sudarančių narių. Pavyzdžiui, Microsoft istoriškai niekada neturėjo labai daug draugų, bet draugus visuomet galima nusipirkti.

Atviro kodo „Magento“ sistema turi didžiulę bendruomenę – 300 tūkstančių developerių, kurių dalimi yra ir Adeo Web komanda. Platformai tapus milžino dalimi, po jo skėčiu tam tikra prasme patenkame ir mes. Sertifikuotu „Magento“ specialistu buvo gerai, bet vadintis „Adobe“ inžinieriumi bus dar geriau.

Tai kas laukia ateityje?

Kaip klostytis naujoji sąjunga dar pamatysime ateityje. Nors šis sandoris atrodo daug žadančiai, „Adobe“ nuo 1990 įsigijo daugiau nei 50 kompanijų, o ir pats Magento prieš tai pakeitė ne vieną savininką.

Nepaisant to, šis įsigijimas pirmiausia yra geras pavyzdys, kaip ekosistemos tampa vis svarbesniu faktoriumi. Kaip mes renkamės ne telefoną, o tai, kiek ir kokių appsų galime į jį įsirašyti, taip verslas renkasi tuos partnerius, kurie suteiks didžiausias garantijas ir apims platesnį paslaugų spektrą. 

Aišku viena – ekosistemos augs ir toliau. O mums tai didžiulė galimybė sukurti dar daugiau pridėtinės vertės vystomiems skaitmeniniams verslams, kurie arsenale turėtų visus įrankius konkuruoti globalioje arenoje.

Paulius Nagys - Adeo Web Co-Founder

Paulius, Co-founder

Verslo ir dviračių entuziastas, prieš daugiau nei dešimtmetį įkūręs „Adeo Web“.